Znasz i lubisz quinoae czyli komosę ryżową? Jest pyszna, bogata w lizynę i wiele minerałów. W tym w magnez, mangan, wapń, żelazo, fosfor oraz miedź. Jest bezglutenowa, zawiera dużo skrobi i wartościowego białka. Idealna zamiast makaronu do obiadu, i sprawdzi się także w innych formach, jak np. gofrach.

Ten przepis świetnie zastąpi tradycyjne gofry jadane na słodko, w smaku są wręcz identyczne a jednak bardziej pożywne. Wystarczy dodać ulubiony krem lub owoce i mamy zdrową i pyszną przekąskę.

Składniki:

  • 1 szklanka mąki z quinoa (zmieliłam w młynku do kawy)

  • 1 szklanka płatków owsianych (zmielonych) 

  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej lub budyniu waniliowego

  • szczypta soli

  • 1 szklanka mleka roślinnego (oraz opcjonalnie ok. 50 ml mleka)

  • 5 łyżek oleju roślinnego + olej do smarowania gofrownicy

Wykonanie:

W misce wymieszaj wszystkie suche składniki, dodaj mleko i odstaw na kilka minut, by mąka napęczniała. Ciasto powinno mieć konsystencję podobną do innych mas na gofry, czyli trochę gęstszą niż na naleśniki. Jeśli jest potrzeba dodaj ok 50 ml więcej mleka lub wody. Smaż w gofrownicy i podawaj z jogurtem greckim, a na to owoce lub domowy dżem.